det självutplånande barnet

Tips och åsikter om böcker, artiklar, internetsidor och nyheter. Ange alltid bokens titel samt författare i rubriken, och länka gärna.
Kategoriregler
Kategori för tips och åsikter om böcker, artiklar, internetsidor och nyheter. Ange alltid bokens titel samt författare i rubriken, och länka gärna. Tidningsartiklar och Internetsidor ska också ha en lättförståelig rubrik. Läs även forumets regler här.

det självutplånande barnet

Nytt inläggav trafikstopp » ons 10 mar 2010, 13:37

Hej, jag vill föreslå att ni som har en narcissistisk förälder som ni gör det mesta för, läser boken Det självutplånande barnet av Alice Miller. Skulle gärna vilja ha en diskusion angående boken.
Användarvisningsbild
trafikstopp
Medlem, 3+ inlägg
Medlem, 3+ inlägg

Blogg: Visa blogg (5)

Re: det självutplånande barnet

Nytt inläggav hhhokum » fre 12 mar 2010, 21:07

Mycket givande bok. Har läst en del annat av Miller som öppnat mina ögon mera över hur ens barndom faktiskt kan hänga sig kvar som ett svart moln över en...
Användarvisningsbild
hhhokum
Medlem, 3+ inlägg
Medlem, 3+ inlägg

Re: det självutplånande barnet

Nytt inläggav solitaire » lör 13 mar 2010, 02:17

Intressant idé :) !

Jag har läst boken, men det var något år sedan. Ska se om jag har den tillgänglig så att jag kan läsa om den!
Användarvisningsbild
solitaire
Medlem, 12+ inlägg
Medlem, 12+ inlägg

Återvänd till Litteratur, artiklar, länkar, media och nyheter