Hur startar jag en blogg här på forumet?

Information och instruktioner om hur man startar och skriver i en blogg på forumet. Själva bloggarna hittar du här!
Kategoriregler
Information och instruktioner om hur man startar och skriver i en blogg på forumet.

Hur startar jag en blogg här på forumet?

Nytt inläggav SvartaKatten » fre 26 feb 2010, 19:05

1. Gå till din kontrollpanel
    Bild
  2. Gå till fliken användargrupper
  3. Hitta gruppen som heter "Skapa en blogg", markera den/välj den. Längst ner på sidan, välj "Gå med i vald grupp" och klicka på knappen "Skicka".
  4. Gå till fliken blogg i kontrollpanelen.
    Bild
  5. Gör dina inställningar: Ge din blogg en titel, bestäm bloggbehörigheter (välj t.ex. om gäster ska kunna läsa dina inlägg eller om de ska vara dolda för gäster), osv. Se detaljerade instruktioner i annan tråd i denna kategori.
  6. Skriv ett inlägg i din blogg: Klicka på "Min blogg" Bild uppe till höger i forumet.
  7. Klicka på "Skriv nytt inlägg"
  8. Man skriver inlägg i bloggen med samma "teknik" som man skriver inlägg i forumet, dvs man kan använda BBCodes, lägga till bilder mm.
  <(^.^)> AnvändarvillkorForumreglerRapportera ett inlägg
=> Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) =>
=> Frågor och SvarBBkoder - BBCodesFörslagslådanInfo om Bloggar
=> Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd!

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Bilder: 24
Blogg: Visa blogg (5)

Re: Hur startar jag en blogg här på forumet?

Nytt inläggav SvartaKatten » sön 14 mar 2010, 01:39

Påpekar också: Du kommer inte att få lika många svar på dina blogginlägg som du får på dina foruminlägg pga att bloggarna för en mer undanskymd tillvaro här på forumet. De syns inte lika bra. Det är inte lika många användare som hittar till bloggarna och därmed blir du läst i mindre utsträckning och får färre kommentarer om du bara bloggar utan att skriva några foruminlägg. Jag rekommenderar nya medlemmar att alltid först skriva några inlägg på forumet innan ni startar en blogg. Du kan t.ex. börja med att presentera dig i kategorin för presentationer <-- länk
  <(^.^)> AnvändarvillkorForumreglerRapportera ett inlägg
=> Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) =>
=> Frågor och SvarBBkoder - BBCodesFörslagslådanInfo om Bloggar
=> Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd!

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Bilder: 24
Blogg: Visa blogg (5)

Återvänd till Info om Bloggar