Jag skulle vara jätteintresserad av det. Hjälper alltid att få lite perspektiv på sitt eget grubbel.
Tack på förhand

skogsmullan skrev:Jag undrar om någon har lust att berätta om någon särskild händelse från barndomen. I mitt långa inlägg (för långtmen nu är det i alla fall ute i etern) så finns där några detaljer.
Jag skulle vara jätteintresserad av det. Hjälper alltid att få lite perspektiv på sitt eget grubbel.
Tack på förhand

Dottern sa häromsist... mamma nu vet jag varför du
gick 4 årig teknisk linje på gymnasiet.... Mormor sa att det var för
att ........, sen kom favoriter i repris. Denna kränkning ältar
hon alltså fortfarande men nu genom mina barn. Trevligt.

då jag har yttrat mina åsikter tex om ett band, då kunde hon berätta vilken fruktansvärt elak tjej jag är, sedan blivit bannlyst från vardagsrummet (tex en fredag och det var dukat för mys för familjen) fick då sitta inne på rummet med öppen dörr och inte röra något

skogsmullan skrev:Tack majbarn för din berättelse.
Din mamma verkar ytterst obehaglig.Det är ett under att en sådan person kan fungera "normalt" i samhället. Det är svårt att inte känna något när det rör sig om blodsbanden, men det verkar vara en människa som du definitivt mår bättre av att ha på rejält avstånd. Jag kommer aldrig begripa det elaka behovet att spela ut syskonen mot varandra. Jo, eg fattar jag ju, då slipper hon ju själv bli utfryst.Men att leva med ett sådan behov, att skapa "krig" och dålig stämning i hemmet när dom skulle kunnat ha det bra hela tiden.
Hur mycket ser dina syskon av det här mönstret? Har ni kunnat prata om det?

Återvänd till Om och för vuxna barn till narcissistiska föräldrar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster