Vi finns på Facebook numera [inte längre]

Administration, information och felanmälan.
Genvägar: Bild Forumregler, Bild Presentera dig!, Bild Göra citat: Hur citerar man?!,
Bild Hur startar jag en tråd? Hur svarar jag på en tråd?, Bild Om användargrupper och dolda kategorier i forumet
Kategoriregler
Administration och information. I den här kategorin rensas inaktuella trådar bort efter ett tag, så att endast aktuell information visas. Läs även forumets regler här.

Vi finns på Facebook numera [inte längre]

Nytt inläggav SvartaKatten » lör 19 dec 2009, 09:29

Jag har gjort en Facebooksida: Vuxna Barn till Narcissistiska Föräldrar

Får dock inte till den riktigt, så om någon kan tipsa mig om hur man egentligen får en sån där sida på Facebook att se bra ut och fungera bra, tala gärna om för mig hur jag ska göra den bättre :)
Senast redigerad av Administratören mån 05 jul 2010, 02:37, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: FB-gruppen har tagits bort på grund av A) folk vill vara anonyma, och B) Jag hann inte med den gruppen också
  <(^.^)> AnvändarvillkorForumreglerRapportera ett inlägg
=> Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) =>
=> Frågor och SvarBBkoder - BBCodesFörslagslådanInfo om Bloggar
=> Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd!

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Bilder: 24
Blogg: Visa blogg (5)

Re: Vi finns på Facebook numera

Nytt inläggav liten » sön 20 dec 2009, 05:01

Vad bra att den finns på FB nu oxå då kan nog flera hitta hit...
Användarvisningsbild
liten
Forumveteran
Forumveteran

Bilder: 0

Nytt inläggav Vargen kommer » mån 21 dec 2009, 00:01

Vilket sammanträffande! :smt002
Jag har precis gått med i FB sedan ett par veckor och var faktiskt det första, och då, det enda fanset där: Borde det inte ha varit du Katten?! :lol:
Hade faktiskt tänkt göra ett litet upprop här om att fler borde gå med. Kände mig nämligen "något" ensam, so to speak. Då plötsligt dyker en till upp så jag kidnappade genast henne till vänskapslistan och så idag ser jag att vi plötsligt blivit hela 3, halleluja.
Känner mig inte så löjlig längre med andra ord. :smt002

Men ni andra som skriver här - skall inte ni joina de 3 musketörerna nu? Så kom igen nu, raringar! :)

Jag är hårdrockaren av dessa. Med en färgsprakande profilbild om ni undrar.....

Jäjä.....see ya!
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nytt inläggav liten » mån 21 dec 2009, 00:05

Hade varit kul men i o med att hela min familj finns där så vore de som att skriva på min egen dödsdom...
Användarvisningsbild
liten
Forumveteran
Forumveteran

Bilder: 0

Nytt inläggav Vargen kommer » mån 21 dec 2009, 00:29

Ok, kan jag förstå.
Men det är väl några stycken här som brutit med sina "familjer" om jag uppfattat det rätt.
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nytt inläggav Bokstav » mån 21 dec 2009, 01:24

Jag är för feg :lol: Men jag såg nu att någon hade samma förnamn som mig, det tyckte jag var kul :smt002
Användarvisningsbild
Bokstav
Hjärtemedlem, 1550+ inlägg

Nytt inläggav Vargen kommer » mån 21 dec 2009, 02:34

Asså vava? Då heter du antingen "hmm" eller "hmm" :lol:

Enligt noggranna undersökningar efter uteslutningsmetoden alltså..... :smt002

*torkar svetten efter ansträngningen*
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nytt inläggav Bokstav » mån 21 dec 2009, 02:53

:lol:

Tror det kan betyda att man är ute och cyklar också. :wink: Jaha, asså ja namnet dårå :lol:
Användarvisningsbild
Bokstav

Nytt inläggav SvartaKatten » mån 21 dec 2009, 05:14

Vargen kommer skrev:Jag har precis gått med i FB sedan ett par veckor och var faktiskt det första, och då, det enda fanset där: Borde det inte ha varit du Katten?! :lol:

:D Nä, jag tänker inte bli nåt fans i första taget, med anledning av att jag skrivit tusentals inlägg som är väldigt utlämnande för mig själv här. Hundratals fler än någon annan här har gjort. Kanske jag blir ett fan mycket senare, om jag eventuellt kan försvinna i mängden ;) Jag har full förståelse för att folk inte vågar bli fans. Facebooksidan har ändå haft effekt: Det är folk som har tipsat varandra både om Facebooksidan och forumet genom att lägga in länkar i varandras loggar och annat sånt. Betyder alltså att vi syns mer genom att även finnas på facebook, även fast inte så många vågar bli ett fan.

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav Vargen kommer » tis 22 dec 2009, 03:35

Bokstav skrev::lol:

Tror det kan betyda att man är ute och cyklar också. :wink:

Jaså ru´ här har väderleken mest lämpat sig för skidåkning.....men kul att du kan cykla fortfarande .... :)

Katten:
Jag har kommit till ett läge i livet då jag inte bryr mig om folk får reda på sådant som jag förut tigit om. Har tidigare förlorat så mycket i livet p g a att jag inte varit tillräckligt öppen så människor har kunnat få en fair chans att lära känna mig. Har dessutom känt en pinsam slags lojalitet mot min "familj" att inte berätta. På samma sätt som alkoholistbarn inte berättar, som incestoffer håller käften ( utan vidare jämförelser). På det läggs även den betungande självrannsakan - hur mycket av föräldrarna man har i sig? - och den minst lika stora skammen det medför. Självrannsakan har jag ett överskott på. Så pass mycket att någon säkert skulle kalla det självupptaget och därmed just narcississtiskt - here we go again.

Den enda som lidit av tystnaden har varit jag själv. På alla sätt.

Det är bra att du skrivit många inlägg här vilket inte är så konstigt eftersom det är din skapelse. Jag har däremot inte läst dem alla så huruvida du är mest utlämnande här eller inte kan jag inte svara på. Vad jag däremot kan svara på är att för min del är det inte bara utlämnande utan även utpumpande ( bokstavligen ) att skriva om personliga erfarenheter (framför allt sådant som ligger långt tillbaka i tiden) och det dränerar mig på den värdefulla energi som jag skulle behöva till mycket annat. Men den tystnaden skall inte förväxlas med brist på tarmar.

Det förhåller sig också klart så att en stor anledning till att jag heller inte skriver så mycket som jag hade kunnat är att narcississistspökena fortfarande huter åt mig att veta min plats och inte tro att jag har något att komma med ( även om jag har det ). Från narcississistspöken kommer kommentarer som "du försöker visst bräcka mig!" "du skall visst alltid vara värst!". Och nej, jag säger inte att de finns här men det får mig ändå fortfarande att hålla en tämligen låg profil. Här som i verkliga livet. Den känslan kommer förmodligen inte att avlägsna sig i en handvändning.

Dessutom är jag betydligt bättre på att snacka än att skriva...så det så.. 8)

Sedan är det väl heller inte meningen att Vuxna barn på FB skall användas på samma sätt som forumet? Och inte behöver man vara kines för att stödja demokratiprocessen i Kina, eller hur? :smt002
Måste erkänna att jag tvekade till att bekänna mig som ett fan men nu skiter jag fullständigt i vad folk tycker om det. De som missförstår har jag troligen mycket lite gemensamt med anyway. Not my loss, m a o. Och är det någon som söker mig efter många år är det mycket som jag borde ha berättat för länge sedan. Men i det här läget gäller den gamla klyschan - bättre sent än aldrig.

Besides, jag är oxå ett fan av Heartless Bitches International - gör det mig till en heartless bitch? 8)
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nytt inläggav SvartaKatten » tis 22 dec 2009, 17:06

Jag tror jag förstår ditt resonemang och jag tycker du har rätt och att du gör rätt. Det där att jag har skrivit många inlägg beror ju framförallt på att jag velat få igång forumet och att alla som skriver ska få svar, med konkreta exempel. Så det är ju för att forumet är min skapelse, som jag skrivit så många inlägg, det stämmer.

Jag tycker också att man behöver inte vara ett vuxet barn för att bli ett fan till FB-gruppen, utan det kan man ju blir för att man sympatiserar med "vår sak" eller sympatiserar med att vi vill informera.

Men för min egen del känner jag mig inte redo att gå ut med mitt namn på Internet. Jag håller inte tyst inför dem jag umgås med, de flesta känner till det här forumet och min släkt är informerad. Men jag tycker det är skillnad mellan att gå ut på internet och att prata öppet på hemmaplan.

Får se hur jag gör om ett tag... hur det känns då... :)

Jag tycker det är en bra sak att du är öppen, vargen, och jag tycker du resonerar helt logiskt, som sagt :)

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav Yvonne » tis 22 dec 2009, 17:16

Din tanke ÄR god och bra katten.
Fast....personligen kan jag väl känna att jag tycker om det hela som....att jag INTE vill hänga ut mig SJÄLV som något offer på facebook OCKSÅ.

Att DÄREMOT få möjlighet att berätta min egen historia,är.....NÅT HELT ANNAT.
Användarvisningsbild
Yvonne
Hedersmedlem, 600+ inlägg
Hedersmedlem, 600+ inlägg

Nytt inläggav Vargen kommer » tis 22 dec 2009, 17:52

Jaja, jag förstår er ALLIHOP! :D

Jag kan dessutom komma undan med att ha ett vanligt tråkigt namn. Inget foto på mig heller. Heter varken Wallenberg eller Bernadotte... :lol:

Yvonne: Jag betraktar mig inte som något offer. De som känner mig vet att jag inte betraktar mig som offer. Vad okända människor tror är mig fullständigt egalt - min existens är inte avhängig av deras antaganden :wink:
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nytt inläggav SvartaKatten » tis 22 dec 2009, 18:02

Jag får gifta mig med nån med son-namn och byta ut körkortsbilden som ligger där nu till en bild från när jag sist var på maskerad ;) Får be att få återkomma när det är fixat :lol:

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav Vargen kommer » tis 22 dec 2009, 23:02

Ett snilledrag kan vara att hitta en läckerpudding med efternamnet Anonymsson. För att vara riktigt på den säkra kamouflerade sidan kan ett förnamnsbyte också gagna dig ofantligt. I detta fall skulle jag vilja föreslå Inkognita.

Inkognita Anonymsson - ja fint, garanterad anonymitet! :anonym:

Detta fantastiska tips delar jag ut helt gratis oxå, så här strax innan Kalle Anka- dagen. :smt002
Användarvisningsbild
Vargen kommer
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Nästa

Återvänd till Information om forumet