<(^.^)> Användarvillkor • Forumregler • Rapportera ett inlägg => Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) => => Frågor och Svar • BBkoder - BBCodes • Förslagslådan • Info om Bloggar => Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd! ![]() |

SvartaKatten skrev:
Att ha svårt att känna livsglädje, att ha svårt att slappna av och ha roligt, tror jag är mycket vanligt bland vuxna barn. Tror det bland annat beror på att många aldrig fick slappna av som barn, bara leka och vara ett barn. Det där att göra saker som är bra för en själv, för sin egen skull, som gör att man kan hämta energi, är nog också många vuxna barn dåliga på. Det senare har jag varit dålig på.

[/quote]akilles skrev:Han har så extremt lätt att använda sig av människor när han behöver nåt så släpper han inte taget. Jag är snarast tvärtom - behöver jag något så försöker jag glömma bort att jag behöver det tills det inte går längre. Måste jag ha något från någon så känns det som att jag hamnar i tacksamhetsskuld och beroende och måste "betala tillbaka".

akilles skrev:Jag har byggt för rigida försvar helt enkelt. Tar ofta för givet att folk tänker på sig själva fullt egoistiskt och att de egntligen kommer att svika och inte kommer hålla. Att de inte har kapacitet att bry sig på riktigt eller hjälpa och att jag måste skydda och gardera mig och ha en plan B. Då kan det bli svårt att slappna av och bara ta saker och ting lite lätt och tro att saker ordnar och löser sig även om jag inte har full koll hela tiden. Men GUD vad tråkigt det är att ha den typen av inställning. Att man kommer bli avvisad osv...för det i sig gör att det uppfylls att jag alltid bygge rupp en mur eller ett avstånd mellan mig och andra. Att jag avvisar hjälp och stöd och sabbar för mig själv. Att jag inte tyckt mig värd att skapa ett eget liv. Att jag bott i kollektiv, men trots det kännt mig ensam, för att jag inte klarat gränssättningen. Jag har vart så inställd på att vara stark att det nu är svårt att slappna av och skapa mina egna villkor och mitt eget liv, där jag inte presterar utan lever som jag vill leva, på mitt sätt och vågar visa vad jag ogillar och framförallt vad jag gillar och behöver.

<(^.^)> Användarvillkor • Forumregler • Rapportera ett inlägg => Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) => => Frågor och Svar • BBkoder - BBCodes • Förslagslådan • Info om Bloggar => Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd! ![]() |

Att ha svårt att känna livsglädje, att ha svårt att slappna av och ha roligt, tror jag är mycket vanligt bland vuxna barn. Tror det bland annat beror på att många aldrig fick slappna av som barn, bara leka och vara ett barn. Det där att göra saker som är bra för en själv, för sin egen skull, som gör att man kan hämta energi, är nog också många vuxna barn dåliga på. Det senare har jag varit dålig på.

Återvänd till Om narcissism och personlighetsstörningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst