Torpeder

Om kärlek, vänskap, arbetskamrater och alla andra sorters relationer.
Kategoriregler
Kategori för diskussion om kärlek, vänskap, arbetskamrater och alla andra sorters relationer. Läs även forumets regler här och om användargrupper och slutna kategorier i forumet här.

Torpeder

Nytt inläggav Bokstav » tor 27 aug 2009, 19:00

Människor som kastar torpeder utan förvarning. Oftast när man sitter och har trevligt, gemenskapen och stämning är god, utan förvarning kommer en torped flygandes från ingenstans. Tror temat varit uppe här på forumet tidigare, fast i annat format? (narcissister som pratar om äckliga saker vid middagsbordet exempelvis) Men det här gången tänker jag, att någon säger ngt personligt taskigt, med flit, som en torped, och som att den personer verkar känna att det är helt OK att bete sig på detta viset (just där och då). Det kan tex vara när man själv umgås en och en med en kompis, pratar lugnt och trevligt om något känsligt personligt, mjukt, man kanske känner samförståelse mellan varandre, visar att man bryr sig, och så plötsligt kanske kompisen vilar blickan lite längre på en och spottar ur sig något i stil med: Du var ju så jäkla lost när du var yngre, alla tyckte att du var helt dumihuvudet.
Och så sitter man där i chock och vet inte hur man ska reagera, introvert känsla, kanske?

Det jag är nyfiken på att höra är, har ni några teorier till detta beteende? Vad går det ut på? Varför gör man så? Tänker mig att det inte bara är personer med narcissistiska drag som gör detta?

EDIT: Visste inte i vilken kategori ämnet tillhör så körde off-topic. Kanske finns annat bättre. :)
Senast redigerad av SvartaKatten lör 29 aug 2009, 02:06, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till kat 'Relationer' ;)
Användarvisningsbild
Bokstav
Hjärtemedlem, 1550+ inlägg

Re: Torpeder

Nytt inläggav Mischa » tor 27 aug 2009, 19:27

Det är ju inte vem som helst som gör så. Tror det kan finnas flera orsaker, en vanlig är nog att personen inte förstår att h*n kastar ur sig en förolämpning. (I det exempel du ger skulle man kunna tänka sig att personen - om h*n är empatisvag - tror att h*n ger dig en komplimang för att du inte längre är som personen tidigare ansåg att du var.)

Det får mig förresten att minnas en kille som jag var lite omedvetet kär i under sena tonåren (jag är bisexuell). Senare visade det sig att han var homosexuell - och när vi träffades igen efter flera år kläckte han följande kommentar: "Jag har ju varit snygg hela tiden, men du har BLIVIT snygg." Gissa hur oattraktiv han gjorde sig i mina ögon. Trots att han hade pojkvän antydde han att vi borde bli ihop på något sätt - ännu fler minuspoäng.

Personen - om h*n är tillräckligt narcissistisk - kan nog även tänka att h*n är tillräckligt mkt "above it all" för att ha rätt att döma och bedöma andra. Och att andra helt enkelt får finna sig i det. Dessa människor kan också gömma sig bakom att de bara är "ärliga" (vilket naturligtvis både är förljuget och tämligen irrelevant, vi sållar alltid vad vi säger).
Användarvisningsbild
Mischa
Medlem, 300+ inlägg
Medlem, 300+ inlägg

Bilder: 1
Blogg: Visa blogg (7)

Nytt inläggav hallonflickan » tor 27 aug 2009, 19:45

Det är sånt där som man minns flera år senare, för då när det hände var man (läs jag) för dumsnäll för att fatta att man inte beter sig så.

Varför? Jag tror, men vet inte, att det handlar om att nån känner sig maktlös och behöver trycka till lite extra ibland. Dom känner sig i underläge och vill driva lite med nån, för att få ett skratt eller en liten extrapoäng. Kan väl också vara svaghet de känner, och då behöver dom få känna sig lite "överlägsen".
Användarvisningsbild
hallonflickan
Global Moderator
Global Moderator

Blogg: Visa blogg (3)

Nytt inläggav Bokstav » tor 27 aug 2009, 22:07

Mischa skrev:Det är ju inte vem som helst som gör så. Tror det kan finnas flera orsaker, en vanlig är nog att personen inte förstår att h*n kastar ur sig en förolämpning. (I det exempel du ger skulle man kunna tänka sig att personen - om h*n är empatisvag - tror att h*n ger dig en komplimang för att du inte längre är som personen tidigare ansåg att du var.)

Det var ett dåligt exempel jag gav, menar mer t ex att h*n säger: Shit, vilken stor näsa du har! Det har jag aldrig tänkt på tidigare.
Och att med det uttalande inser man (jag) att det inte alls har något med sammanhanget att göra. En oförstådd och oväntat torped.

Mischa skrev: Det får mig förresten att minnas en kille som jag var lite omedvetet kär i under sena tonåren (jag är bisexuell). Senare visade det sig att han var homosexuell - och när vi träffades igen efter flera år kläckte han följande kommentar: "Jag har ju varit snygg hela tiden, men du har BLIVIT snygg." Gissa hur oattraktiv han gjorde sig i mina ögon. Trots att han hade pojkvän antydde han att vi borde bli ihop på något sätt - ännu fler minuspoäng.

Jamen precis, det var något liknande jag tänkte på, när jag menade torped (torped begreppet kan ju förståss defineras olika). Har själv varit med om ngt "liknande", där killen sagt: Jag var jätte kär i dig, men jag fattar faktiskt inte alls vad det är jag ser/har sett. :roll:

Jaa, minuspoäng var ordet. Vad är det frågan om, liksom?

Mischa skrev:Personen - om h*n är tillräckligt narcissistisk - kan nog även tänka att h*n är tillräckligt mkt "above it all" för att ha rätt att döma och bedöma andra. Och att andra helt enkelt får finna sig i det. Dessa människor kan också gömma sig bakom att de bara är "ärliga" (vilket naturligtvis både är förljuget och tämligen irrelevant, vi sållar alltid vad vi säger).

Människor som presenterar som ärliga, en liten väckerklocka för mig.

hallonflickan skrev:
Varför? Jag tror, men vet inte, att det handlar om att nån känner sig maktlös och behöver trycka till lite extra ibland. Dom känner sig i underläge och vill driva lite med nån, för att få ett skratt eller en liten extrapoäng. Kan väl också vara svaghet de känner, och då behöver dom få känna sig lite "överlägsen".

Men det är så konstigt taktlöst, kan jag tycka.

Makt måste det ju helt klart ha att göra med, eftersom personen i fråga anser sig ha friheten att uttala sig så. Någon slags psykning kanske? eftersom jag upplever det som en medveten handling. Då kommer väl nästa fråga, varför h*n vill psyka?
Användarvisningsbild
Bokstav

Nytt inläggav hallonflickan » tor 27 aug 2009, 23:00

Bokstav skrev:
hallonflickan skrev:

Men det är så konstigt taktlöst, kan jag tycka.

Det gör dig normal och inte elak. ;)
Jag tycker också det är något som jag inte kan tänka mig att göra. Det har hänt att jag har varit elak någon gång, men jag ångrar mig ofta. Jag VILL vara snäll, och inte som de som varit elaka mot mig. Tycker det känns bättre så och jag inbillar mig att det gör mig till en bra människa. ;)

Bokstav skrev:Makt måste det ju helt klart ha att göra med, eftersom personen i fråga anser sig ha friheten att uttala sig så. Någon slags psykning kanske? eftersom jag upplever det som en medveten handling. Då kommer väl nästa fråga, varför h*n vill psyka?

Ja, jag ser det så också. Dom tycker dom har rätt och makt att trycka ner dig.
Användarvisningsbild
hallonflickan
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav barajagkvar » fre 28 aug 2009, 06:01

Hörröni hallonflickan,bokstav och mischa, nu måste jag vara ärlig och säga i ärlighetens namn att det den här tråden är intressant....helt ärligt alltså ! 8)

Att plötsligt slänga en torped, är TROR jag ett försök att byta focus på samtalsämnet i vissa sammanhang, du är inte intresserad av det förra ämnet, så kan tom jag göra för att vi inte ska ha samma samtalsämne i 24,5 timmar i sträck...

Man kanske anser att en person är uppe i det blå o svävar i sitt resonemang så man "tar ner den" eller "väcker den" med att plötsligt säga något som chockar.

Det kan vara för att "påminna" om dina svagheter, så att du inte tror att du är något, att för tydligt visa att man är något retar folk, så en viss restriktivitet är att förorda, man behöver ju inte ständigt säga till andra att man är klokare än dom... :lol:

Att slänga ur sig "torpeder" (bokstavs metafor), hamnar inom området KONTROLL, anser jag, är jag ute o seglar/cyklar kära vänner, var ÄRLIGA nu.... :lol:

Att kontrollera sin medmänniska behöver inte alltid ha en elak baktanke, jag vet att vissa situationer så måste man påminna (torpedera) sin medmänniska när den befinner sig i sin egen värld och inte gör eller talar om det som man ska i den situation man befinner sig i för tillfället.

Vet på jobbet att vissa yngre som var provanställda o hade ögonen på sig förståss, kunde stå o prata helt still med blicken fäst på mig hur länge som helst om jag inte "torpederade" dem, jag sa åt dem : du, nu måste vi jobba, men du kan prata på medans vi jobbar, det ser ju så illa ut om vi bara står rätt upp o ner o bara babblar hela dagarna i chefens ögon....

En del klarar inte att handla på affären samtidigt som de pratar problem, de glömmer att köpa hälften på sin komihåglista... då kan jag "torpedera" dem, med att säga : jaja, men du det där kan vi ta sen, nu måste vi focusera på inhandlandet så att vi inte glömmer en massa saker"

OBS kontroll behöver inte alltid innebära en bedräglig baktanke
"Det ger sig med tiden"
Användarvisningsbild
barajagkvar
Medlem, 150+ inlägg
Medlem, 150+ inlägg

Bilder: 13

Nytt inläggav hallonflickan » fre 28 aug 2009, 14:48

barajagkvar skrev:
Att kontrollera sin medmänniska behöver inte alltid ha en elak baktanke, jag vet att vissa situationer så måste man påminna (torpedera) sin medmänniska när den befinner sig i sin egen värld och inte gör eller talar om det som man ska i den situation man befinner sig i för tillfället.

Det är nog så med det mesta, att allt kan vara bra i lagom doser. ;)
Det beror så mycket på HUR man gör det och SYFTET med det.

Ett skämt kan vara jättekul i en situation och helt fel i en annan. Att vara ärlig och brutalt ärlig kan behövas ibland, men också vara helt fel ibland.
Själv försöker jag tänka VARFÖR jag ska vara ärlig och vad syftet med något är för mig. Om jag märker att syftet bara är att häva ur mig nåt och det kanske inte leder till nåt bra, så backar jag.
Om jag däremot tror att ärlighet kan leda till något bra för mig, personen och vår relation - då kan jag säkert vara mer rak.

Men jag kan också känna ofta, att det inte är mitt ansvar att se till att folk beter sig bra. Har märkt att det blivit så mer och mer. ;)
Användarvisningsbild
hallonflickan
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav Bokstav » fre 28 aug 2009, 18:25

hallonflickan skrev:
Ett skämt kan vara jättekul i en situation och helt fel i en annan. Att vara ärlig och brutalt ärlig kan behövas ibland, men också vara helt fel ibland.
Själv försöker jag tänka VARFÖR jag ska vara ärlig och vad syftet med något är för mig. Om jag märker att syftet bara är att häva ur mig nåt och det kanske inte leder till nåt bra, så backar jag.
Om jag däremot tror att ärlighet kan leda till något bra för mig, personen och vår relation - då kan jag säkert vara mer rak.

Jag håller med. Brukar ofta(st) tänka: Vad är mitt motiv nu då till att jag vill göra så här?

Håller också med du skriver barajagkvar om att man ibland måste kontrollera genom att styra in h*n på annat spår- och det är ju oftast bara sunt eller trevligt.

"Torped-arten" däremot, ser jag som att motivet aldrig riktigt är raktpå och presenteras överhuvudtaget. Det är "push push och så hejåhå nu glömmer vi bort vad jag sade, jag ville bara säga det där nu- och vi ska inte snacka mer om den saken, förstår du inte det". Om man vill byta ämne eller fokusera på något annat, ja då kan man ju säga det rakt ut, inte sant? (om den personen vill ha en förklaring vill säga)

Passiv aggressivitet eller agg av någon oförklarlig anledning kanske?
Användarvisningsbild
Bokstav

Nytt inläggav SvartaKatten » lör 29 aug 2009, 02:07

Jag tror det kan vara såna som inte klarar av närhet som beter sig på det sättet. Om man sitter och pratar och har det trevligt, och plötsligt avbryter personen med att svinga ett "slag under bältet" = skapar konflikt... då har väl personen någon slags problem med att bara sitta och prata och ha det trevligt? Eftersom det inte får vara bara lugnt och trevligt, tydligen, utan det måste förstöras?

Och det som ni redan varit inne på:

Att en del andra människor också gör så för att visa förakt = narcissistiskt (projicerar skam). Det ska gärna komma som en blixt från en klar himmel så att den "anfallna" blir helt överrumplad och inte ger igen, och skickar tillbaka föraktet (dit där det hör hemma).

Ytterligare några andra gör det som en förhandlingstaktik eller manipulationstaktik: De använder det för att förvilla den de samtalar med. För att få honom/henne att tappa tråden.
  <(^.^)> AnvändarvillkorForumreglerRapportera ett inlägg
=> Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) =>
=> Frågor och SvarBBkoder - BBCodesFörslagslådanInfo om Bloggar
=> Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd!

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Bilder: 24
Blogg: Visa blogg (5)

Nytt inläggav Bokstav » sön 30 aug 2009, 13:54

SvartaKatten skrev:Jag tror det kan vara såna som inte klarar av närhet som beter sig på det sättet.

då har väl personen någon slags problem med att bara sitta och prata och ha det trevligt?

Ja, vilka smarta infallsvinklar. Det stämmer in bra på dem människorna jag tänker på. Har sett deras samma beteende i sällskap med andra. En slår "till och med" på sig själv då och då och säger: Att jag inte bara kan sitta och ha trevligt utan måste säga något taskigt.
Det är väl förakt i kvadrat?

Rädslan för närhet, absolut, blir läskigt om någon kommer förnära, om jag tänker på några av deras pojkvänner har 2 av dom varit tillsammans med killar som de säger att killen aldrig riktigt tyckt om dom, ordentligt, utan dom har fått ge en himmlans massa som inte uppskattats. Det behöver iof inte säga så mkt om närhet, men att välja en som inte är stormförtjust i en tillbaka, tycker jag verkar lite annorlunda. Sen en annan har aldrig riktigt haft en pojkvän och hugger ofta och mycket på folk om h*n inte får som h*n vill, eller tycker att annat ska skötas- däri kanske man kan läsa in lite av kontroll?

En annan (nu blir det många olika människor här, lessen) är otroligt noga med att dömma ut andra, ser andra som sin förlängda arm, det ska se så fint ut utifrån- utmärker sig något utanför mallen "ska det rättas till", därigenom skuld- skuldbelägga sin omgivning så att världen inte ser sämte än vad h*n egentligen går med på att acceptera. (narcisstiska drag)

Har ni några bra tips/tankar på hur man kan göra/tänka i situationer när man känner sig fast i "chock-bubblan"? Lägga tillbaka projiceringen där den hör hemma, hur då?
Användarvisningsbild
Bokstav

Nytt inläggav hallonflickan » sön 30 aug 2009, 14:35

Bokstav skrev:Har ni några bra tips/tankar på hur man kan göra/tänka i situationer när man känner sig fast i "chock-bubblan"? Lägga tillbaka projiceringen där den hör hemma, hur då?

Jag skulle göra olika saker i olika situationer, beroende på vem som säger vad, men det finns några saker som jag tänker att jag kan göra:

1. Lära sig att ignorera eller säga ifrån, lära sig att inte ta åt sig det negativa (skulden eller skammen).
3. Umgås mindre med den personen eller sluta umgås helt, beroende på hur mycket energi det tar och hur mycket man kan ignorera.
Användarvisningsbild
hallonflickan
Global Moderator
Global Moderator

Nytt inläggav SvartaKatten » sön 30 aug 2009, 15:19

Tror inte att det alltid måste vara förakt inblandat i sånt beteende, alltså inte alltid narcissistiska drag. Det kan vara andra problem också. Men om det känns som förakt, så är det antagligen det.

Bokstav skrev:Har ni några bra tips/tankar på hur man kan göra/tänka i situationer när man känner sig fast i "chock-bubblan"? Lägga tillbaka projiceringen där den hör hemma, hur då?

Agera som att du plötsligt kom på att du har något mycket viktigt du måste uträtta, bli snabbt disträ, res dig och gå därifrån utan ett ord. Alternativt; se dig omkring efter någon som verkar trevligare att prata med, vänd ryggen åt den som sagt det elaka och gå och prata med den trevliga personen istället.

Om man verkligen tar åt sig kan det kanske vara bra för självkänslan att reagera spontant, precis så som man känner: Släppa ut det? Säga: "Vad menar du med det?" och ifrågasätta vad personen håller på med? Då skickar man ju tillbaka. Men då riskerar man några saker: a) det kan bli bråk b) man kan bli betraktad som en "överkänslig idiot" när den andra säger "Vaddå, jag skojade ju bara. Har du ingen humor?" c) personen kan vara en sån som gillar all sorts uppmärksamhet, oavsett vilken (en retsticka), och känner sig belönad och uppmuntrad när du reagerar.
  <(^.^)> AnvändarvillkorForumreglerRapportera ett inlägg
=> Frågor om forumets funktioner besvaras i dessa kategorier (ej via PM) =>
=> Frågor och SvarBBkoder - BBCodesFörslagslådanInfo om Bloggar
=> Hittar du inte svaret? Skapa en ny tråd!

Användarvisningsbild
SvartaKatten
Global Moderator
Global Moderator

Bilder: 24
Blogg: Visa blogg (5)

Nytt inläggav AmiliaBlue » mån 31 aug 2009, 16:50

Good topic!

Jag ska vara arlig, sa har det hant till mig manga, manga ganger (med morsan min, o en gammal vannina till mig), nagra ganger (med min svarmor) o en handful av ganger (med min vannina).

"N" morsan min, hon gor det varge gang vi pratar eller gor nagot (och med aren sa har det blivit vare o vare)... Vad jag tror varfor hon gor det, har olika orsaker. Forsta ar nog, for att hon forstar inte vad som vi (om vi sitter i en grupp) pratar om... sa varfor inte bryta av allt o borga fran borgan, men hon vet inte om hur man gor det.
Eller sa tycker hon att vi har inte alla vara tankar o tid for henne o bara henne (all eyes on her), sa igen sa maste hon bryta vad vi gor sa vi ska alla titta pa henne o borga prata med och om henne.
Och den andra orsaken ar, att hon inte tycker om vad vi pratar om, sa det maste vara nagot som hon tycker om. Hon vill mesta tiden att allts ska vara om saker o ting som hon tycker om, vara saker ar inte av lika varde.

Och, hon ochsa kastar ur sig (torpeder), for hon njuter av att se hur man reagerar och hon igen kanner sig over allt o alla. Och manga ganger sa tror jag varkligen att hon njuter av att gora en illa och hur hon gorde det far henne att kanna sig stark o maktful. Och jag ochsa tror att hon gor det, for att hon lever for "drama" o hon behovde sin "new fix"... det ar som en drag till henne (o andra N's som jag vet om).

I morsans fall, sa ar det saker som hon sager (kastar ur sig) som... "Aven din far tycker att din arsle ar store dan min..." "Varfor vissar du av sa dar....." "Varfor skrattar du sa dar (och hon vissar mig hur, alltid mycker overdrivet)"...

samma sak var det med en vannina jag hade (bara tanka pa henne far ens har att sta up i nacken...ughhhhhh).... Hon var varkligen stor pa att kasta ur sig torpeder pa mig o andra folk jag/vi kande. Hon var mycket elak en den kvinnan, hon holl pa varge gang jag traffade henne o det blev vare hella tiden, det var som hon hade fortfarande en torpid i sig o den var fardig att explodera. Som en gang sa sat vi ihennes bil o vi hade radion pa, jag horde en song jag tyckte om sa jag sat dar o sjong tyst med orden, o hon skrek ut "Va fan haller du pa med, om du inte kan sjunga sa "shut the hell up""

Sen med min svarmor (vilket jag vill att ni vet, hon ar en jatte fin person o hon har alltid behandlat mig jatte bra).... Men hon sager saker ut mit allt, som far rasten av oss att sluta vad vi gorde eller paratde om. Men i hennes fall sa ar det alltid nagot mycket negativt om henne sjalv.
Hon har depression o hon har aldrig haft nagot bra att saga om sig sjalv (hon hade en mycket svar barndom). Om vi ahr kul, sa maste hon pa nagot sat satta ner det, for hon tror varkligen att hon ar inte vard att ha sa kul. Som sista "Thanks Giving" sa var vi alla (min man, vara barn, hans bror o syster med deras familger, svarmor o jag) ute pa landet (cottage) for att fira Thanks Giving. Vi hade varit dar redan for tva dagar o allt hade varit jatte bra (vader o salskap) o vi alla antligen har kokat kalkonen o allt annat... allt var bra, vi alla stog i ko i koket for mat, pratade o skrattade. Sen mit i allt sa sat svarmor igang o sa nagot o min svarbror sa till henne "its okay mum, dont worry" Oh hon exploderade o borgade med en gang att saga daliga saker om sig sjalv. Jag vet ochsa att hon gor allt det har, ochsa for at hon behover alla ogon pa henne (som ett barn).... Svart att forklara (does it make sense?)

Och sen min vannina, som jag varkligen alskar som en van. Hon ar mycket stark med hennes egna tankar o saker om hur det ar (know it all), och ibland sa sager hon saker som jag tanker pa efter at o det aven ibland irriterande. Men jag vet det var inte sakt pa ett elakt satt, hon gorde det for hon varkligen tror hon vet allt. Och jag tror att hon inte forstar att hon ar inte alltid ratt.

Jag tror att vi alla nagon gang ett eller annat satt, sager nagot ur oss som kommer ut fel eller som en torped till andra. Jag vet att jag har ochsa sjalv sakt nagot som var inte 100% rat, men vad jag tanker ar det att vi (mesta har i gruppen) att vi tanker pa det efterat, aven oroar oss over det (laste andra tradar om det).

Forlat det har blev sa langt,

Amilia
Användarvisningsbild
AmiliaBlue
Medlem, 50+ inlägg
Medlem, 50+ inlägg

Nytt inläggav Bokstav » tis 01 sep 2009, 19:09

AmiliaBlue skrev:
Och, hon ochsa kastar ur sig (torpeder), for hon njuter av att se hur man reagerar och hon igen kanner sig over allt o alla. Och manga ganger sa tror jag varkligen att hon njuter av att gora en illa och hur hon gorde det far henne att kanna sig stark o maktful. Och jag ochsa tror att hon gor det, for att hon lever for "drama" o hon behovde sin "new fix"... det ar som en drag till henne (o andra N's som jag vet om).

En "new fix", menar du då att hon är i ständigt behov av att få någon slags kick?

Jag tror att vi alla nagon gang ett eller annat satt, sager nagot ur oss som kommer ut fel eller som en torped till andra.

Absolut. Men dem som sätter det i system tycker jag ska sättas dit.

En kompis till mig som jag pratade med idag hade en teori om att det handlade om en tvångstanke att säga det man inte fick säga. Och att det gav en kick. Det var lustigt att läsa det du skrev i går AmiliaBlue och sen sa hon nästan samma sak på telefon. :)

Min kompis sade också att hon trodde att det handlade om att testa gränser.
Användarvisningsbild
Bokstav

Nytt inläggav AmiliaBlue » ons 02 sep 2009, 13:11

Bokstav skrev:
En "new fix", menar du då att hon är i ständigt behov av att få någon slags kick?

Visst, vad jag tror hur det ar med N's ar att dom behover ha en "fix/kick" (som i min mors fall, sa behover hon det nastan varge dag och ibland aven flera ganger om dagen). Dom behover att satta ner folk eller choka oss for att fa sig sjalva kanna sig battre. Det ar som en drog till dom, att kanna sig "high and above, better than the rest" Och ibland sa undrar jag om det ar ochsa fragan om en panik i dears tankar, att dom maste saga nagot innan nagon kommer saga nagot till dom (dom maste halla oss at sidan)... Det ar ju samma sak nar man kommer in till en diskussion med dom, dom maste mycket fort satta ner en och gora allt att man bryter ner o haller tyst, och dom far saga allt dom vill o behover.

Jag tror att vi alla nagon gang ett eller annat satt, sager nagot ur oss som kommer ut fel eller som en torped till andra.

Absolut. Men dem som sätter det i system tycker jag ska sättas dit.
Vad menar du men det?

En kompis till mig som jag pratade med idag hade en teori om att det handlade om en tvångstanke att säga det man inte fick säga. Och att det gav en kick. Det var lustigt att läsa det du skrev i går AmiliaBlue och sen sa hon nästan samma sak på telefon. :)

Min kompis sade också att hon trodde att det handlade om att testa gränser.

Visst testar dom sina granser, o dom gor det hella tiden och det ar ochsa nog varfor vi har hella tiden svarigheter med N's

Amilia
Senast redigerad av SvartaKatten ons 02 sep 2009, 17:25, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Fixade till sista citatet
Användarvisningsbild
AmiliaBlue
Medlem, 50+ inlägg
Medlem, 50+ inlägg

Nästa

Återvänd till Om relationer