Hörröni hallonflickan,bokstav och mischa, nu måste jag vara
ärlig och säga i
ärlighetens namn att det den här tråden är intressant....helt
ärligt alltså !
Att plötsligt slänga en torped, är TROR jag ett försök att byta focus på samtalsämnet i vissa sammanhang, du är inte intresserad av det förra ämnet, så kan tom jag göra för att vi inte ska ha samma samtalsämne i 24,5 timmar i sträck...
Man kanske anser att en person är uppe i det blå o svävar i sitt resonemang så man "tar ner den" eller "väcker den" med att plötsligt säga något som chockar.
Det kan vara för att "påminna" om dina svagheter, så att du inte tror att du är något, att för tydligt visa att man är något retar folk, så en viss restriktivitet är att förorda, man behöver ju inte ständigt säga till andra att man är klokare än dom...
Att slänga ur sig "torpeder" (bokstavs metafor), hamnar inom området KONTROLL, anser jag, är jag ute o seglar/cyklar kära vänner, var
ÄRLIGA nu....

Att kontrollera sin medmänniska behöver inte alltid ha en elak baktanke, jag vet att vissa situationer så måste man påminna (torpedera) sin medmänniska när den befinner sig i sin egen värld och inte gör eller talar om det som man ska i den situation man befinner sig i för tillfället.
Vet på jobbet att vissa yngre som var provanställda o hade ögonen på sig förståss, kunde stå o prata helt still med blicken fäst på mig hur länge som helst om jag inte "torpederade" dem, jag sa åt dem : du, nu måste vi jobba, men du kan prata på medans vi jobbar, det ser ju så illa ut om vi bara står rätt upp o ner o bara babblar hela dagarna i chefens ögon....
En del klarar inte att handla på affären samtidigt som de pratar problem, de glömmer att köpa hälften på sin komihåglista... då kan jag "torpedera" dem, med att säga : jaja, men du det där kan vi ta sen, nu måste vi focusera på inhandlandet så att vi inte glömmer en massa saker"
OBS kontroll behöver inte alltid innebära en bedräglig baktanke